Az
országban sokfelé láthatunk - főként újonnan állított -
kettős keresztet és csak kevesen tudják, hogy milyen ősi magyar
ereklye ez! Azok számára, akik a tankönyvekből, vagy az aktuális
politika szűrőjén átment írásokból ismerik a magyar
őstörténetet, furcsa lesz, amit most leírok, bár ellenőrizhető
és valós tényeken alapul. Nagyon messzire, sok-sok évezredre
nyúlik vissza a magyarság őstörténete! Érdekes, és talán
sokak számára meglepő módon, a magyarság és Egyiptom
őstörténelme szorosan összekapcsolódik. Gondoljunk csak arra,
hogy az első egyiptomi írás, az úgynevezett démotikus "A"
írásmód, szinte pontosan megegyezik a ma is használatos
székely-magyar rovásírás elemeivel, és csak jóval később
alakult át a dekoratív képírásra! A kapcsolat vitathatatlan, még
akkor is ha úgy "lágyítjuk" a kérdést, hogy a két nép
közötti kapocs valószínűleg egy közös tőről, azonos
ős-kultúrkörből származik! Csakhogy az összefüggés nem csak
ebben, hanem még számos más jelkép azonosságban is fellelhető.
Ezek egyike a kettős kereszt! A kettős-kereszt időszámításunk
előtt (kb. 1800 körül) vált szimbólummá; alsó- és felső-
Egyiptom egyesülését jelképezve. Jelen
formájában a későbbi kereszténységben is megmaradt az
összetartozás, az egy tőről fakadás jelképeként, egészen a
mai napig. A kereszténységben a hármasságot (Atya, Fiú,
Szentlélek) jelöli, de a magyar rovás-jelkép rendszerben is a
hármas számot jelenti! A kettős kereszt láttán az emberek
többsége szinte csak a görögkeleti kereszténységre asszociál,
holott annak a magyarsághoz való kötődése sokkal szembeötlőbb.
(Lásd a nagycímer a három halommal és a kettős kereszttel!)
Ráadásul a magyarok jelentős része már akkor keresztény volt,
mielőtt az i.sz. 430-i Niceai Zsinaton az Ó-Szövetség tanait
beemelték volna a keresztény tanításokba, de nem a
római-katolikus, hanem a "sterilebb", un. gnosztikus
tanításokat fogadták el! A fentebb leírtak megtalálhatóak Tácsi
István és Árgyusi Imre írásaiban, de ha felkeltettük
érdeklődésedet a kettős-kereszt témájában, akár az interneten
is utána tudsz nézni!
A kettős kereszt jelentése:
A
Világegyetem az ősi magyar világképben az anyag, az élet és az
öntudat egységes egésze. E három dolog egyűt alkot egységes
egészet (szentháromság). A kettős kereszt vízszintes szárai
eredetileg egyenlő hosszúak voltak. Az ősi magyar rovásban a „GY”
jele, s három vonala a test, az érzés és gondolat jelei. Alsó
vízszintes vonal: a test. Fölső vízszintes vonal: a gondolat
(ész). Függőleges vonal: az érzés (lélek). A kettős kereszt
akár az egészséges embert is jelképezhetné, hiszen az ember is
testből, tudatból (ész) és lélekből tevődik össze, melyeknek
harmóniában kell lenniük. A magyar nép nemzeti jelképeink
alapján, az egyetemes értékű tudás népe, a felemelő, a
legnemesebb érzéseket hordozó tudás népe. (forrás:
Magyarságtudományi tanulmányok 329.oldal)
Bővebben
az egyiptomi démotikus írás és a magyar ábc kapcsolatáról:
Az
aranykoronás foglalatú kettős kereszt.
A kiscímer harmadik motívuma a
zöld hármashalmon álló aranykoronás foglalatú kettős kereszt.
Szerintem a legkönnyebben a kettős kereszt eredete érthető meg a
magyar címertanban. A nemzeti színeink
kialakulásakor írtam a hunmagyar egységesülésről.
Időszámításunk előtt 3200 tájékán a Tudó (Thóth) főpap
jelentős közreműködésével létrejött a két Nílus menti
magyar törzs egységesülése. Tudjuk, hogy az uralkodói
szimbólumok is egységesültek. Ugyancsak létrejött a két nép
vallási jelképeinek az összevonása is egy rendszerbe. A magyar
népek őskori legjelentősebb vallási emblémája a nyakba
akasztható körosztó kereszt volt. Ilyen keresztek kerültek elő a
magyarországi ásatások során jelentős számban, és nem csak a
honfoglalás kori leletekből.
A keresztek a leírásokban az
egyenlőszárú, de a hosszabb szárú kialakításukról is
árulkodnak. Értelmük a körosztáson alapul. Csak nagyon röviden
írom le, hogy a magyar népek hitvilágában a legfőbb isten
megjelölésére a kör ábrázolását használták. A kör sehol
sem kezdődik, és sehol sem végződik eszmeisége, az isten
örökkévalóságát tükrözte. Úgy gondolták, hogy a kör az
maga az egy és oszthatatlan teremtő ősanya, valójában maga a
természet. Az egy istent a napban vélték megtalálni. A magyar
népek egyetlen istene a Ré (rá), a napisten volt. Neve
valószínűleg a „rásüt” összefüggésben is fennmaradt.
Minden más, az isten ábrázolására alkalmas jelenséget az isten
másának tartották. Ezek szerint az egértől az oroszlánig, a
fáraókon keresztül a papokig a megnevezésekben az isten mását
tekintették bennük. Például a Ramás (Rá napisten földi mása),
Ramses (Rá-más-ős) fáraónevek a fentiek szerint képződtek. Úgy
imádták őket, mint az ÚR KHEPE (az úr képe) az egyiptomi
napvallásban „oh, te egyetlen, oh te tökéletes”.
A kört, mint a természet
egészét, végtelennek (oszthatatlannak) tartották, de a részeit
megnevezhették. A napvallás papjainak a legfőbb tanítása, a
természet négy alapelemének a megismertetését jelentette. A négy
ezüstsáv eredeténél már írtam a jelenségről. A kör kétszeri
átlós osztásával elért szimbolika, a kereszt lett a magyarság
napvalláshoz tartozásának a jelképe, mely egyik formájában
nyakba akasztva ékszerként hordták.
A hunmagyar egységesülésben a
két keresztet viselő nép szimbolikája az uralkodói jelvények
egybeszerkesztésével, a kettős kereszt megalkotásával zárult. A
kettős kereszt azt jelentette, hogy a mindkét országrészben
megkoronázott egyeduralkodó a fáraó, mindkét őskeresztény nép
ura lehetett. Láthatjuk, mennyire egyszerű, és az ókorba
visszavezethető eredetű a kettős kereszt szimbolikája.
Egyes
történészek szerint a kettős kereszt magyar ábrázolása bizánci
eredetű, és III. Béla király (1172-1196) kori magyar átvétel. A
valóság ezzel szemben az, hogy pont a fordítottja az igaz. A
kettős kereszt egyiptomi ómagyar eredetű, és bizánci az átvétel.
Mint írtam a kettős kereszt eredete i. e. 3200 éves. A bizánci
császárság pedig több mint háromezer évvel későbbi
államalakulat, vagyis i. u. 395-ben válik önállóvá ez a hatalmi
szerveződés. Mely területeken alakult meg a Keletrómai Birodalom?
Elsősorban a Kis-Ázsia és a Fekete-tenger nyugati részén,
valamint a Balkán-félszigeten. Milyen népek lakták egykoron
ezeket a területeket? Az Egyiptomból kiáradó, és a hódítók
által kiűzött hunmagyar törzsek csoportjai. Az ilyen alapú
népességre rátelepülő, és velük egybeolvadva más
nemzetiségekké váló új népek, az után trák, macedón, bolgár,
görög, szláv stb. nevek alatt adták Bizánc népességét. Ha
tudományosan megvizsgálhatnánk, hogy milyen nemzetiségeket
takarnak a felsorolt népnevek, igen nagy meglepetésben lehetne
részünk, de erről egy másik tanulmányban szeretnék írni. A
Macedónok Nagy Sándor vezetésével i. e. 365-ben még Egyiptomot
is elfoglalták, jól ismerték az egyiptomi uralkodói jelképeket.
Azzal a tudattal, hogy a soknemzetiségű ország népeit csak
egységes szimbolikával lehet összetartani, választhatták a
későbbi császárok az egységesítő kettős keresztet uralkodói
jelképpé. Ha a kettős keresztet III. Béla hozza be az országba,
akkor miért ábrázoljuk Szent István királyt is a kettős
kereszttel és a napkarika glóriával a fején, a budai várnegyedben
fellelhető lovas szobrán? A szobor készítője tudhatta még, hogy
az államiságunk megszemélyesítő királya is napkirály
származású volt? Ebből a jelenségből is megérthető, hogy
nemzeti jelképeink eredete körül teljes a zűrzavar.
Még
egy nagyon érdekes kettős kereszt előfordulásról teszek
említést. A normann viking életfa ábrázolásokban a világhegy
csúcsán álló kettős kereszt, mintha az egyiptomi kettős kereszt
duplikációja lenne?
F:
magyarno.com
Viking
életfa, csakrák... lehet keresgélni
A
magyar címerábrázolás kettős kereszt heraldikájának új
megközelítése szerint, egyértelműnek tartom az ókori egyiptomi
eredet valószínűségét. Ha a közvélemény megismerné és
elfogadná az általam leírt eredetet, felújulhatna szakrálisan az
a népi összefogási erő, mely képes lenne a kicsinnyé tett
népünk megmaradását biztosítani. A magyar királyok
kettőskereszt használata a horvátországi únióval I. László
idejében vált jogszerűvé.
Barlangrajz,
kettőskereszt aranymetszés arány, énlakai rovásírásos kazetta,
anjou liliom a Szent Koronával:
F:
vilagbiztonsag
Pálos
keresztes kő:
Azt
még nem tudni, hogy eredetileg hol állhatott a Kő és mi volt
eredeti szerepe .
Érdekességként:
Kabbalista
életfa:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése